Zgodovina ljubezni / History of Love

Sonja Prosenc / Slovenija, Italija, Norveška / 2018 / 105 min / angleščina, slovenščina

13. maj / Slovenska filharmonija / Filmsko – glasbeni večer z duom Silence – VEČ O DOGODKU

✶✶✶✶✶

Sedemnajstletna Iva se spopada s smrtjo svoje matere. Pod vplivom velike izgube ter odkritja, da o mami ni vedela vsega, se počasi potaplja v svet med sanjami in resničnostjo.

Čuten, poetičen in vizualno razkošen film Sonje Prosenc, v katerem sta se skupaj na platnu prvič znašla mlada slovenska igralka Doroteja Nadrah in skandinavski zveznik, glavni negativec zadnje Misije nemogoče Kristoffer Joner, je svetovno premiero doživel v Karlovih Varih in si v konkurenci za najboljši film prislužil posebno omembo tamkajšnje žirije.

Na Festivalu slovenskega filma so film nagradili z dvema vesnama, režiserka je za svoje delo prejela tudi Štigličev pogled – nagrado Društva slovenskih režiserjev  za izjemno režijo, direktor fotografije Mitja Ličen pa Iris – nagrado Združenja slovenskih filmskih snemalcev za najboljšo fotografijo v celovečernem filmu.

✶✶✶✶✶

“IZJEMEN UMETNIŠKI DOSEŽEK”

– Velika žirija, Karlovy Vary IFF 2018

“SENZORIČEN IN PROVOKATIVEN”

– Josh Mendel, Slamdance Breakouts

“EDEN NAJBOLJŠI FILMOV O ŽALOVANJU”

– Jaime Fa de Lucas, Culturamas

“SONJA PROSENC JE REŽISERKA, KAKRŠNO FILMSKA UMETNOST POTREBUJE. REŽISERKE IN REŽISERJI KOT JE ONA SO PRIHODNOST FILMA. PONESLI GA BOJO V SMERI ZA KATERE NISMO NITI SLUTILI, DA OBSTAJAJO”

– Mark Cousins, filmski režiser in publicist

nagrade-01


IGRAJO

Kristoffer Joner (The Revenant, Mission:Impossible – Fallout, The wave …)

Doroteja Nadrah (Razredni sovražnik, Izbrisana)

Matej Zemljič (Posledice)

Matija Vastl (Nočno življenje, Življenja Tomaža Kajzerja, Kratki stiki, 9:06 …)

ODZIVI

»Režiserka Sonja Prosenc /…/ ustvari avdiovizualno elegijo, ki poje o izgubi, žalovanju, ljubezni in skrivnosti. Kako globoko se lahko potopimo v žalost? Koliko vode je treba, da jo odplakne stran? /…/ Z jezikom eteričnih podob, arhetipskih slutenj, fluidnih metafor, simbolov, vizij in fantazmagorij – vizualnih in zvočnih (ena bolj izvirnih zvočnih podob na filmu) – ustvari mogočno senzorično izkušnjo in do potankosti natančno ujame občutek hromeče ujetosti v trenutek, ko se ustavi čas. Občutek nejasne norosti ob bolečini izgube, ki človeka zapre vase. Z Zgodovino ljubezni film spet postane celostno doživetje.« – Tina Lešničar, Delo

»[Film] Zgodovina ljubezni je hkrati podoben svojemu predhodniku in od njega drugačen – nekoliko manj abstrakten, a kljub temu poetičen. Obema je skupen režiserkin občutek za vizualno pripovedovanje /…/. Zgodovina ljubezni s svojimi veličastnimi vizualnimi podobami /…/ deluje osupljivo in je gotovo film, ki si ga je treba nujno ogledati na velikem platnu.« – Tina Poglajen, Dnevnik

»Sonja Prosenc je ohranila izrazito čutni pristop, ki je občinstvo in kritike navdušil že pri njenem prvem filmu, a se je tokrat odmaknila od družbeno-političnega gledišča in se osredotočila na intimne družinske odnose, zlasti pa na notranji svet glavnega lika.« – Cineuropa

»Sonja Prosenc ne sledi modi. Pokaže nam stvari, ki jih pravzaprav še nismo videli. Njena Zgodovina ljubezni je pravo razodetje. Začne se čudovito, se nadaljuje z velikimi plani, nas pušča v negotovosti, ima sijajne igralce in tvega. Sonja Prosenc je režiserka, kakršno filmska umetnost potrebuje. Režiserke in režiserji kot ona so prihodnost filma. Ponesli ga bodo v smeri, za katere nismo niti slutili, da obstajajo.« – Mark Cousins, filmski režiser in član žirije Mednarodnega filmskega festivala v Karlovih Varih

»Dela Sonje Prosenc bolj kot katerikoli sodobni umetniški filmi zrcalijo Godardovo izjavo: ‘Zgodba mora imeti začetek, sredino in konec, ampak ne nujno v tem zaporedju’. Avtorica zahteva dejavnega gledalca, pripravljenega, da se poda iz svoje cone udobja in kolikor je mogoče daleč od šunda, ki nam ga servirajo komercialni kinematografi. /…/ Zaradi njene resnično izvirne in idiosinkratične vizualne estetike, skrbno zasnovane filmske strukture ter dosledne in etične avtorske politike lahko postane vsaka poglobljena kritikova ‘analiza in razlaga’ odveč. To je filmska umetnost, ki zbudi vse gledalčeve čute. Tiste redke vrste film, ki ga lahko čutiš, vonjaš, okusiš, slišiš in se ga dotakneš. Ki ti ne gre iz glave še dolgo po tistem, ko si ga gledal … In ko rečem ‘gledal’, ne mislim samo ‘pasivno gledal’, ampak se potopil v režiserkin umetniški svet. Ga vdihnil. Izdihnil. Čutil.« – Camera Lucida

»Sonja Prosenc se po mednarodno uspešnem prvencu Drevo vrača v Karlove Vare z drugim celovečercem, v katerem razvija svojo značilno poetiko, ki napada gledalčeve čute, pa tudi pripovedno ohlapni slog ter dar za grajenje zgodbe s pomočjo subtilnih namigov.« – Lenka Tyrpáková, Mednarodni filmski festival v Karlovih Varih

»Pri Sonjinih filmih me navdušuje, da si upa in drzne izmikati vsem preverjenim narativnim principom. Vsakič znova izumlja nov, svoj filmski jezik, ki je najbližje oznaki ‘pure cinema’. Njena Zgodovina ljubezni je impresivna meditacija o človeški lomljivosti.«  – Damjan Kozole, režiser

»Sonja Prosenc se po mednarodno uspešnem prvencu Drevo vrača v Karlove Vare z drugim celovečercem, v katerem razvija svojo značilno poetiko, ki napada gledalčeve čute, pa tudi pripovedno ohlapni slog ter dar za grajenje zgodbe s pomočjo subtilnih namigov.« – Lenka Tyrpáková, Mednarodni filmski festival v Karlovih Varih

PRODUKCIJA

Sonja Prosenc / Slovenija, Italija, Norveška / 2018 / 105 min / angleščina, slovenščina

Svetovna premiera: Karlovy Vary IFF 2018 Nagrada glavnega tekmovalnega programa: Posebna omemba
Scenarij in režija: Sonja Prosenc
Direktor fotografije: Mitja Ličen
Projekt sta podprla: Eurimages in MEDIA Creative Europe
Razvoj projekta: TorinoFilmLab, EAVE, Midpoint, Structural Constellations
Produkcija: Monoo / Rok Sečen, Sonja Prosenc
Koprodukcija: Nefertiti Film, Incitus Films / Nadia Trevisan, Jarle Bjørknes
Sofinancirali: Slovenski Filmski Center, RTV Slovenija, RAI Cinema, Fondo Audiovisivo FVG, FVG Film Commission, Norwegian Film Institute, Zefyr Media Fund

iva

logoti